Waarom een professionele ceremoniemeester inschakelen?

Een bruiloft plannen en organiseren is niet zomaar iets. Er komt een heleboel bij kijken. Alles moet in de puntjes geregeld worden en klaar zijn voor de grote dag. De bruid en bruidegom kunnen hier vaak wel wat extra hulp bij gebruiken. Vooral op dag van de bruiloft wil je als bruidspaar niet bezig zijn met alle organisatorische to do’s. De oplossing: een ceremoniemeester.

Wat is een ceremoniemeester?

De ceremoniemeester heeft de taak om ervoor te zorgen dat alles op de de grote dag op rolletjes loopt. Vaak wordt hiervoor een (beste) vriend, vriendin of familielid voor gevraagd, maar het ceremoniemeesterschap is niet zomaar iets. Vooral in de laatste weken voor de bruiloft kan het soms bijna een parttime job zijn. Je moet maar net dat organisatietalent in jullie vriendenkring of familie hebben. Wij nemen dan ook graag de taak van ceremoniemeester op ons en coördineren op professionele en persoonlijke wijze jullie huwelijksdag.

Waarom een professionele ceremoniemeester een uitkomst is? Wij geven je 5 redenen.

1. Iedereen kan optimaal genieten

Een vriend(in) of familielid vragen voor het ceremoniemeesterschap, dat is een mooi gebaar. Maar juist degene die dichtbij jou staat, mist zo een gedeelte van jullie bijzondere dag. Wanneer je een professionele ceremoniemeester inschakelt, kan iedereen optimaal genieten. Niemand van de vrienden of familie hoeft zich bezig te houden met het draaiboek, wanneer de DJ ook al weer komt en wat de volgorde van de speeches is. Zo kunnen ook zij echt een onderdeel van jullie dag zijn!

2. Ervaring met organiseren van bruiloften

Een professionele ceremoniemeester is een expert op dit gebied en heeft al meerdere bruiloften georganiseerd. Kennis genoeg om precies te weten wat wel en niet handig is qua organisatie, hoeveel tijd iets in beslag neemt en wat de valkuilen zijn. Die wil je uiteraard voorkomen. En mocht er toch iets niet volgens het plan gaan, met de ervaring van een professionele ceremoniemeester zal je dit als bruidspaar niet eens merken!

3. Uitgebreid en professioneel draaiboek

Een draaiboek is een belangrijk onderdeel van jullie dag. In een draaiboek staat alles tot in de puntjes uitgewerkt. Van de grote lijnen en tijdstippen van elk onderdeel van jullie bruiloft tot de de organisatie in de kleine puntjes, denk bijvoorbeeld aan wanneer de muziek begint en de bruid naar het altaar moet lopen. Maar denk ook aan wie, wat en hoe laat verantwoordelijk voor is, de gastenlijst en allergie- en dieetwensen, wie met wie op de foto moet, tafelschikking e.d. Je kan het zo gek niet bedenken, of het staat er in. Zo weet je zeker dat alles geregeld is!

4. Aanspreekpunt

De ceremoniemeester is van alles op te hoogte maar is ook het aanspreekpunt van de gasten en leveranciers. Dit is niet enkel op de dag zelf. Voor de bruiloftsgasten begint dit vaak al bij het versturen van uitnodigen, bijhouden van RSVP’s en het contact met omtrent speeches, sketches, cadeaus e.d. Op de dag zelf zal de ceremoniemeester de gastvrouw voor de gasten.

5. Nazorg

Wanneer het feest is afgelopen, zorgt de ceremoniemeester ervoor dat alle spullen zijn opgeruimd, dat alle cadeaus veilig worden gesteld en de gasten de locatie verlaten. Jullie kunnen dan heerlijk nagenieten van deze dag en de trouwlocatie verlaten zonder over alles na te hoeven denken. Al met al zorgt de ceremoniemeester ervoor dat jullie en de gasten in de watten worden gelegd en dat jullie een onvergetelijke dag hebben!

DEEL dit artikel

Share on facebook
Share on email
Share on pinterest
Share on linkedin
Share on print
error: Content is protected !!